DASAR PENAFIAN


PSS SK Hj Hussin Dol tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh daripada blog ini .

Wednesday 20 February 2013

PROGRAM KEPIMPINAN DAN PEMANTAPAN DISIPLIN DIRI PENGAWAS DAN PEMBIMBING RAKAN SEBAYA ' TANGGUNGJAWAB DIPIKUL,KARISMA DITONJOL '



Unit Pengawas Sekolah memainkan peranan penting di dalam memastikan perjalanan sekolah berada di dalam situasi yang selesa dan selamat. Mereka  ini adalah kumpulan 'polis ' kecil yang menjadi pembantu guru-guru dan pihak pentadbir sekolah untuk mengawal disiplin murid-murid agar berada di dalam keadaan yang terkawal.

Justeru itu, bagi memantapkan diri dan menambah ilmu pengetahuan serta pengalaman agar tabah menghadapi segala cabaran di dalam menjalankan tugas harian  mereka, pihak sekolah telah mengambil inisiatif  mengadakan suatu Program Kepimpinan dan Pemantapan Disiplin Diri untuk Unit Pengawas dan Kumpulan Rakan Sebaya  .

Program tersebut telah diadakan di Pusat Ko kurikulum Daerah Kuala Muda Yan selama 3 hari bermula 7 hingga 9 Februari yang lalu.Berbagai aturcara telah diadakan sebagai pengisian program di antaranya ialah Ceramah Agama dan Motivasi, Flying Fox, Latihan Kecergasan Diri, Ceramah Kepimpinan ,Larian Berhalangan, Kembara Malam,Explorace ,Gubahan Bunga dan lain-lain.

Kesemua peserta program telah melahirkan rasa puas hati kerana dapat menyertai program yang telah dapat meningkatkan keyakinan diri mereka untuk lebih bersikap gigih dan  positif di masa-masa yang akan datang.Tahniah diucapkan kepada Unit Pengawas Sekolah,Unit Kaunseling ,pihak pentadbiran sekolah dan semua tenaga pengajar yang diimport khas dari Pusat Kokurikulum KMY  kerana telah dapat  melaksanakan program ini dengan jayanya..


Laluan berhalangan  untuk menguji 
ketabahan dan keyakinan diri


Latihan kecergasan badan






Para peserta dibimbing oleh para
 jurulatih dari Pusat kokurikulum KM/Y


Ini pula latihan rawatan kecemasan

Belajar cara-cara mendirikan khemah pun ada

Seronoknya naik flying fox

Tinggi tu,tak gayat ke ?

Jurulatih yang sedia membantu


Mereka sempat belajar membuat sarung
 cempedak dari seorang  Makcik yang murah hati

Dah tamat kem selama 3 hari,terima sijil pula

Akhir sekali ,bergambar kenangan dengan para
 jurulatih dan guru-guru pembimbing.Terima kasih atas
 bimbingan semua.Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment