DASAR PENAFIAN


PSS SK Hj Hussin Dol tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh daripada blog ini .

Monday 23 July 2012

MAJLIS ANUGERAH PENCAPAIAN PROGRAM NILAM 2012

Program NILAM atau NADI ILMU AMALAN MEMBACA adalah projek Kementerian Pelajaran Malaysia yang telah berjalan sejak lebih sedekad yang lalu. Tujuan program ini diadakan ialah untuk memupuk sikap minat membaca di kalangan murid-murid.Program ini juga adalah di antara fokus utama bagi setiap sekolah di Malaysia.
Justeru pihak sekolah ini sentiasa mengambil berat  terhadap pengisian program ini dari semasa ke semasa.Banyak aktiviti yang dijalankan demi meningkatkan minat membaca di kalangan murid.Pihak Pusat Sumber Sekolah telah membelanjakan sejumlah besar wang yang dibekalkan oleh pihak kementerian untuk membeli buku-buku bacaan tambahan untuk murid-murid di semua peringkat agar semua murid berpeluang membaca dengan selesa.

Pada hari Ahad , 22 Julai yang lepas, suatu anugerah pencapaian NILAM telah diadakan di majlis  perhimpunan  sekolah.Murid-murid yang terbanyak membaca telah dipilih untuk menerima hadiah masing-masing.Diharap murid-murid yang lain menjadikan ini sebagai contoh untuk lebih giat membaca dan merekodkan di dalam buku aktiviti NILAM yang d isediakan.


Nur Nadia Husna bt Mohd Daud telah memenangi
 Program NILAM dengan bacaan buku sebanyak 197 buah
 setakat bulan Julai ini.
Nur Nabila Saffa  juga muncul
 sebagai pemenang
Kelihatan 6 dari 14 orang  murid yang
memenangi program ini
Hadiah peningkatan Program LINUS dimenangi
 olehMohd Syabil Haikal  Marzuki dari
kelas 2A

No comments:

Post a Comment